Deník šíleného pána jeskyně

Démoni pro theurga

Vazbochyti

Démon prodlužovač kouzel

Parametry
Sféra:IV
Vyvolání:+40
Tělo:Amulet, prsten, hůlka
Druh:Prostý
Náklonnost:-1
Vol:+4
Náročnost+27+33/+3
Kapacita:3+1/+1
Výdrž:4+1/+3
Trvání:+5+1/+3
Přerušení:+0+1/+3
RysySféraNáklonnost
Formulovač:0-1
Budovatel:0-1
Neomezené přerušení:0-1
Neomezená výdrž:+10-2
Neomezená kapacita:+10-2
Neomezené trvání:+10-2
Popis
Démon prodlužovač kouzel je málo známá, za to však velice funkční varianta Správce. Už ze své podstaty je schopen sesílat kouzla (mechanismy jsou stejné jako u Správce, viz strana 98 Příručka theurga edice B), ale navíc je schopen prodloužit jejich Dobu trvání o parametr Trvání (parametr Trvání přičteš k parametru Doba trvání).
Omezení
Démon prodlužovač kouzel je schopen pracovat jen s kouzly a formulemi, které jsou ze stejné nebo nižší sféry, jako je on sám.
Navíc musí být vyvolán za stejnou nebo lepší Náklonnost jako formule, o kterou se stará. Správce vyvolaný za denní Náklonnost se nemůže starat o formuli vyvolávanou za měsíční nebo lepší Náklonnost.
Tělo
Démon detekce je velice oblíbený prostředek pro hledání
Kapacita, výdrž a propuštění, zprávy a rysy
Mechanismy jsou stejné jako u démona Správce, viz strana 98 Příručka theurga edice B. S tím, že se démon může vrátit domů až po ukončení fungování formule.
Přerušení
Démon prodlužovač kouzel dokáže reagovat navíc na zprávy, které přerušují činnost kouzla souhrnně až do výše parametru Přerušení. Po dobu, po kterou je činnost kouzla přerušená, se nepočítá do celkového trvání kouzla. Démon si bude pamatovat pouze jeden pokyn pro přerušení běžícího kouzla a jeden pokyn pro opětovné zprovoznění (může to být hlasité vyslovení v blízkosti démona i zpráva poslaná Cronem nebo samotným theurgem).
Neomezené trvání
Tímto rysem theurg docílí toho, že kouzlo bude fungovat do skonání světa, pořád, natrvalo. Výhoda tohoto rysu spočívá v tom, že po jeho aplikaci je pak zbytečné zabývat se ostatními rysy.
Neomezené přerušení
Démon s tímto rysem dokáže přerušit běžící kouzlo na libovolně dlouhou dobu. A zlodějova magická lampička může začít fungovat.

Nižší démoni

Poznámka k nižším démonům
Nižší démoni jakožto takový dokáží dodat, jako jediní, kouzelné vlastnosti nějakému předmětu. Lze je také možné vyvolat natrvalo do fyzického světa. Démon sice nebude rád, ale co může dělat. Někteří démoni byli v klasickém dračáku nařčeni z bourání rovnováhy (démon nosič), ačkoliv v Plusku se theurg mnohem složitěji dostává k vyvolávání démonů vůbec, Démon nosič pravidlově zpracován nebude (minimálně mnou a tvůrci základních příruček), což neznamená, že ve hře nějaký ten létající koberec existovat nemůže.
Mezi nižší démony, nevytváří si vlastní tělo, patří i klasičtí oblíbení démoni posedlosti z klasického dračáku, kteří nejsou pravidlově nikde zpracováni, ale jistě najdou mnoha uplatnění v rukou zákeřných theurgů i nahodilé práci Sfér. K jejich převodu se třeba časem dostanu.
Rovněž si myslím, že u příručkových démonů Ochránce a Útočník bude nějaká chyba ve formulaci, neboť tak jak jsou popsáni svými parametry je nelze pomocí rysu Neomezená výdrž vyvolat natrvalo, potažmo to nedává to rozumný výsledek co do použitelnosti. Tudíž by měly být parametry Doba trvání a Výdrž zaměněny a Doba výdrže změněna na jiný termín třeba Aktivaci. Rys Neomezená výdrž lze poté reálně použít. (Proto je u Hledače použita tato záměna.)

Hledač

Parametry
Sféra:III
Vyvolání:+39
Tělo:sklo, krystaly
Druh:Animační
Náklonnost:-1
Vol:+3
Náročnost+24+30/+3
Síla:+20+1/+3
Kapacita:1+5/+1
Výdrž:+51+1/+5
RysySféraNáklonnost
Změna hledaného:0-1
Hledání neživého:0-1
Neomezená výdrž:+10-2
Popis
Hledač neboli démon detekce je velice oblíbený prostředek pro hledání osob, zvířat a po vylepšení rysem Hledání neživého i rostlin, věcí a kovů. Bez onoho rysu démon hledá pouze tvory s duší. Dosah je dán parametrem Síla, který buď převeden podle tabulky vzdálenosti. Předmět s démonem září tím jasněji, čim je hledaný blíže.
Tělo
Hledače je možné zaklít do skleněných předmětů, krystalů, drahokamů nebo jiných průhledných předmětů (i do ledu). Démon totiž ve své běžné podobě svítí tím víc, čím víc se přibližuje k detekované bytosti. Pokud theurg zakleje démona do neprůsvitného předmětu a bude trvat na tom, aby démon svítil, nemusí držitel předmětu postřehnout žádnou změnu (ponechávám na úvaze PJ).
Funkce démona
Démon má za úkol hledat a provádí to svědomitě. Je velice inteligentní a pochopí proto i konkrétně zadané požadavky (hledej vodní zdroj, který není rybníkem a dá se v něm koupat). Hledač přirozeně ignoruje držitele předmětu a věci, které má při sobě. Pokud tedy má předmět hledat lidi a držitel je člověk, nebude neustále svítit. Stejně tak, pokud si theurg vymyslí nesmyslné hledání, pak nemusí démon nic nenajde (hledej pravého muže) nebo bude upozorňovat neustále (hledej vzduch).
Při vyvolání je třeba zadat, co má hledat a jak má dávat najevo přibližování cíle. Jinak předmět s démonem svítí bílým světlem. Přibližování se k cíli může dávat najevo všelijak: svícením, blikáním, bručením, mručením, smíchem, pláčem, tikáním, pískáním, hučením, prděním, cvrkáním, ..., slovy nebo zprávami, které posílá zpět theurgovi. Jednou zadaný způsob, kterým dává najevo přítomnost/nepřítomnost cíle, se nedá změnit. Démon ví i přibližný směr a vzdálenost, ale pokud jej o konkretizaci nepožádá theurg, zbytečně tím nezatěžuje okolí. Démon se samozřejmě snaží být co nejnepříjemnější.
Zprávy a příkazy
Démon reaguje pouze na příkazy, které mu zadá jeho držitel a to do doby, než bude držet předmět s ním jiná bytost s duší (stačí aby se o něj otřela myš - démon to samozřejmě dělá schválně). Stále však bude vykonávat zadaný příkaz, dokud nedostane jiný nebo mu nevyprší pobyt. Příkazům držitele jsou nadřazeny pouze zprávy od obslužného Crona či theurga, co jej vyvolal nebo theurga, co mu je podsune mentálním soubojem.
Démon na tyto příkazy (případně jinak rozumně modifikované): ukonči hledání, začni hledání a zesil nebo zeslab intenzitu, případně přepni mezi hledáními či hledej "tohle" a "tohle". V případě rysu Změna hledaného reaguje ještě na zprávy o změně hledaného. Na totéž reaguje i ve formě zpráv, navíc dokáže pochopit i zprávu, neposlouchej toho a toho (nicméně to ještě neznamená, že nepřestane reagovat na slovní příkazy, když si na něj lehne pes, ačkoliv mu to theurg zakázal).
Výdrž
Ukazuje celkovou dobu, kterou démon bude vyhledávat a upozorňovat. Pokud je kapacita vyšší než 1 a Hledač provádí hledání dvě, "opotřebovává se" dvojnásob rychleji.
Kapacita
Hledač dokáže provádět i více hledání zároveň, kolik určuje tento parametr. Více hledání zároveň však více vysiluje démona.
Příklad: Theurg Samomysl vyvolal Hledače. Démon má kapacitu nastavenou na 3. První hledá větší vodní zdroj (studna, rybník, řeka; svítí), druhý hledá lidi (bzučí) a třetí hledá zralé borůvky (mluví - "samá voda, přihořívá, hoří"). Pokud bude démon hledat všechno, bude se jeho výdrž snižovat trojnásobně rychle, pokud bude provádět jen dvě hledání, pak dvojnásobně. Samomysl démonovi řekne, ať zjišťuje přítomnost vody a položí jej na vůz, ve kterém jede. Dokud se o něj neotře třeba kočka, bude jeho slovní příkazy poslouchat.
Změna hledaného
Za běžných podmínek, je démon vyvolán na hledání konkrétní osoby nebo skupiny osob (například skřetů) a nelze to změnit. S tímto rysem je to možné. Stačí dát démonovi příkaz, které předchozí zadání hledání má zapomenout a sdělit mu nové zadání.
Hledání neživého
Démon dokáže hledat cokoliv hmotného neabstraktního (nikoliv pocity). S tímto rysem není tedy problém hledat ukradený meč stejně jako jahody v lese.

Vyšší démoni

Kurýrní šotek

Parametry
Sféra:II
Vyvolání:+30
Tělo:Viz dále
Druh:Animační
Náklonnost:-1
Vol:+2
Náročnost+23+29/+3
Kapacita:3+1/+1
Výdrž:5+1/+3
Neviditelnost:+0+1/+2
Vlastnosti
Síla:-2+2/+1
Obratnost:+2+1/+2
Zručnost:+4+1/+1
RysySféraNáklonnost
Neomezená výdrž:+10-2
Neomezená kapacita:+10-2
Popis
Snad nejsnáze dosažitelný z vyšších démonu, kteří si vytváří vlastní tělo. Pokud se theurgové chlubí ďáblíky, pak kurýrní šotky schovávají a dobře dělají. Kurýrní šotek je kolem 20 cm velký démon s netopýřími křidélky (dvěmi až čtyřmi), dvěmi páry končetin, často zakončených ostrými drápky nebo přísavkami. Tělo kryjí divné puckaté chlupy nebo drobné šupinky. Obvyklý počet očí jsou 4. Tělo je obvykle barevné (růžová, žlutá, poměnková). Kurýrní šotci jsou velice rozmanitá skupina démonů.
Chování
Kurýrní šotci jsou sprostí, zlomyslní a snaží se škodit svému pánu jak jen mohou (ačkoliv mu nesmí cíleně ublížit; například ukazuje i výběr barvy těla). Odmlouvají, vyluzují různé nechutné zvuky a někteří zkouší i smrady. Poslušný démon je podle nich kolaborant. Jsou značně nesnášenliví a pokud se sejde více kurýrních šotků na jednom místě, často mezi nimi vznikají různé půtky. Přirozeně uznávají každého, kdo je schopen je pořádně chytit pod krkem, případně to právě dělá. Pokud je démonovo tělo zničeno, vrací se do sfér, z těla samotného se stane rozplizlá hmota, která pomalu mizí.
Charakteristiky

Mez zranění: τ(Sil + 10)
BČ = Obr + 2
ZZ = -5
Služby
Kurýrní šotci, jak už název napovídá jsou využíváni pro svou excelentní paměť a schopnost nalezení adresáta i v naprosto neznámém terénu. Jejich pán jim řekne vzkaz a šotek prostě najde adresáta a přeřiká mu vzkaz (často doplněný i o zvuky z okamžiku mluvy). Pokud theurg nevydá další instrukce (např. vrať se) často zůstává na místě a nasírá adresáta.
Kapacita
Udává kolik příkazů či vzkazů je schopen si současně pamatovat. Pokud by dalším příkazem měla být přečerpána kapacita, kurýrní šotek to oznámí. Je tedy klidně možné zadat příkazy: najdi theurgé Lacrimosu (1) a řekni jí ‹vzkaz›(2), pak najdi čaroděje Moriona(3) a řekni mu ‹vzkaz2›(4), ať ti řekne odpověď, kterou si zapamatuješ (5) a rychle se vrať (potřebná kapacita = 6). Vzkaz paradoxně může být libovolně dlouhý a démon si ho pamatuje, dokud nedostane příkaz "zapomeň".
Výdrž
Udává kolikrát je možné démona poslat se vzkazem, než se vrátí zpět do sfér.

Záložky:
vazbochyti
nižší démoni
vyšší démoni

Další části:
Úvodní stránka
Aktuality
 Dračí doupě
   Deník PJ
 Společenství
 Herní Svět
 Naše tvorba
 Úpravy pravidel
    Odkazy
  Vzkazník
              Zpět