Hraničář se o svůj totem zajímá a jeho duše se totemu přibližuje, čímž získává nové výjimečné schopnosti a vlastnosti.
Předpoklady: musíš mít zvířecího společníkaZvíře | Hlavní schopnosti | Výhoda | Vedlejší schopnosti |
Pes | +1 + PX Sms, +2 + PX Důstojnost | Ochranářský pud: Bojuješ-li jako příslušník psího totemu proti bezpráví, přičítáš si každé kolo +2 k BČ. | Stopování: + PX; Ostražitost: + PX ke vzdálenosti, ze které vycítíš zdroj nebezpečí |
Vlk | +1 + PX Rch, +2 + PX Nebezpečnost | Sehranost: Pokud máš alespoň dva vlčí společníky, obdržíš ty i tví společníci při boji za každého vlka +1 k BČ. | Pokročilá sehranost: Pokud bojuje hraničář a jeho vlčí společníci s jedním protivníkem, snižuje každý útok nad první OČ protivníka o 1. |
Sokol | +1 + PX Sms, +2 + PX Krása | Střemhlavý útok: Jakmile začne souboj, obdržíš jako příslušník sokolího totemu první kolo bonus +6 k BČ. | Základní orientace: +2, náročnost fint, které hraničář ovládá se sníží až o PX, ale nikdy pod 1. |
Medvěd | +1 + PX Vdr, +2 + PX Nebezpečnost | Medvědí síla: Při výpočtu ZZ (základu zranění) se počítá, jako bys měl Silu o 2 větší. | +2 k hodu na hledání bylinné potravy (med, houby, plody, kořínky) |
Rosomák | +1 + PX Vdr, +0 + PX Odolnost | Zarputilost: Při hodu na vůli v důsledku zranění si hraničář počítá bonus +2. | Výhody terénu: bonus k BČ a OČ je o jedna vyšší |
Krokodýl | +1 + PX Vdr, +2 + PX Důstojnosti | Krokodýlí kůže: Hraničářova kůže je pevnější než běžně a proto má kůže Ochranu 2. | +2 ke Skrytí se (Maskování, Útok ze zálohy), + PX Plížení |
1. Proměna: Dovedeš se proměnit ve zvíře 5. úrovně. Požádej PJ, aby ti nadiktoval jeho charakteristiky. Samotná proměna probíhá velmi rychle, nicméně ti přinese postih -4 k BČ v daném kole. Zpětná proměna má podobná pravidla. Tvé šaty se samozřejmě neproměňují. Po proměně ve zvíře se vždy objevíš oblečený ve svých šatech, které na zvířecí tvar těla a velikost samozřejmě nepadnou, takže zpravidla dojde k jejich potrhání. Mnoho hraničářů proto nosí dlouhý široký plášť, pod kterým se před proměnu obnaží.
Ve zvířecí formě zůstaneš po dobu Vol + 10×PX. Dále by sis měl obstarat jeden náhradní zkrácený deník a v něm mít vyplněné údaje zvířecí formy. Každé zranění, které obdržíš, si zapisuj jak do deníku zvířete, tak do svého deníku postavy. Jakmile v deníku zvířete nebo u postavy postoupíš na poslední řádek mřížky, okamžitě se vracíš do lidské podoby.
Ve zvířecím těle umíš používat ze svých schopností pouze ty ze skupiny Spřízněnost s <třídou …>, Skrytí se, Ostražitost, Plížení, Základní orientace a Urči životní sílu.