Deník šíleného pána jeskyně

Hraničář

Úprava zaměření Spojení s totemem

Spojení s totemem

Hraničář se o svůj totem zajímá a jeho duše se totemu přibližuje, čímž získává nové výjimečné schopnosti a vlastnosti.

Předpoklady: musíš mít zvířecího společníka
Počet stupňů: 4
Stupně znalosti:
  • 1. Poznat příslušníka totemu ti nedělá problémy, stejně tak se chovat nenápadně před příslušníky totemu.
  • 2. Není pro tebe problém stopovat příslušníky svého totemu a zjišťovat nebezpečí od nich hrozící.
  • 3. Získáváš hlavní schopnosti charakteristické pro zvířata zvoleného totemu.
  • 4. Získáváš vedlejší dovednosti charakteristické pro zvířata zvoleného totemu.

Mechanismy:

  • 1. stupeň
    Přítel totemu: K Určování příslušníka totemu nebo Nenápadnosti před příslušníky totemu máš bonus +PX ke stejnojmenným schopnostem ze Spřízněnosti s <třídou vyšších živočichů>.
  • 2. stupeň
    Přítel totemu: K Určování příslušníka totemu nebo Nenápadnosti před příslušníky totemu máš bonus +PX ke stejnojmenným schopnostem ze Spřízněnosti s <třídou vyšších živočichů>, trvání je jedno kolo (+0).
    Stopař totemu: Pokud stopuješ příslušníka svého totemu, získáváš bonus +2×PX (musíš mít Stopování) a ke schopnosti Předvídání nebezpečí (Spřízněnost s <třídou vyšších živočichů>).
  • 3. stupeň
    Přítel totemu: Získáváš bonus +2×PX k hodu na Komunikaci se příslušníky totemu (Spřízněnost s <třídou vyšších živočichů>. Automaticky určíš příslušníka svého totemu.
    Stopař totemu: Pokud stopuješ příslušníka svého totemu, získáváš bonus +2×PX (musíš mít Stopování) a ke schopnosti Předvídání nebezpečí (Spřízněnost s <třídou vyšších živočichů>).
    Následník totemu: Jaké konkrétní vedlejší schopnosti tvého totemu se naučíš, viz Tabulka vedlejších schopností totemů.
  • 4. stupeň
    Přítel totemu: Automaticky určíš příslušníka svého totemu. Komunikace s příslušníky totemu ti nečiní potíže a mimovolně jí navážeš, budeš-li chtít. Komunikace s příslušníky totemu je mnohem pestřejší a rozvinutější, než s jinými zvířaty.
    Stopař totemu: Pokud stopuješ příslušníka svého totemu, získáváš bonus +2×PX (musíš mít Stopování) a ke schopnosti Předvídání nebezpečí (Spřízněnost s <třídou vyšších živočichů>).
    Následník totemu: Jaké konkrétní vedlejší schopnosti tvého totemu se naučíš, viz Tabulka vedlejších schopností totemů.
    Stoupenec totemu: Získáváš schopnosti tvého totemu, viz Tabulka schopností totemů v kapitole Tabulky k mechanismům.
ZvířeHlavní schopnostiVýhodaVedlejší schopnosti
Pes+1 + PX Sms, +2 + PX DůstojnostOchranářský pud: Bojuješ-li jako příslušník psího totemu proti bezpráví, přičítáš si každé kolo +2 k BČ.Stopování: + PX; Ostražitost: + PX ke vzdálenosti, ze které vycítíš zdroj nebezpečí
Vlk+1 + PX Rch, +2 + PX NebezpečnostSehranost: Pokud máš alespoň dva vlčí společníky, obdržíš ty i tví společníci při boji za každého vlka +1 k BČ.Pokročilá sehranost: Pokud bojuje hraničář a jeho vlčí společníci s jedním protivníkem, snižuje každý útok nad první OČ protivníka o 1.
Sokol+1 + PX Sms, +2 + PX KrásaStřemhlavý útok: Jakmile začne souboj, obdržíš jako příslušník sokolího totemu první kolo bonus +6 k BČ.Základní orientace: +2, náročnost fint, které hraničář ovládá se sníží až o PX, ale nikdy pod 1.
Medvěd+1 + PX Vdr, +2 + PX NebezpečnostMedvědí síla: Při výpočtu ZZ (základu zranění) se počítá, jako bys měl Silu o 2 větší.+2 k hodu na hledání bylinné potravy (med, houby, plody, kořínky)
Rosomák+1 + PX Vdr, +0 + PX OdolnostZarputilost: Při hodu na vůli v důsledku zranění si hraničář počítá bonus +2.Výhody terénu: bonus k BČ a OČ je o jedna vyšší
Krokodýl+1 + PX Vdr, +2 + PX DůstojnostiKrokodýlí kůže: Hraničářova kůže je pevnější než běžně a proto má kůže Ochranu 2.+2 ke Skrytí se (Maskování, Útok ze zálohy), + PX Plížení
totem - vedlejší schopnosti -> vlk, pokročilá sehranost - každý další úspěčný útok na jednoho protivníka v tomže kole od hraničáře nebo jeho zvířecího společníka sníží OČ o 2 po celé toto kolo. -> krokodýl - Ochranu o 2 vyšší přidat rysa?

Součást totemu

Hraničář se stává součástí totemu, což mu propůjčuje možnosti, o kterých se mu ani nesnilo.
Předpoklady: musíš mít zvířecího společníka, Spojení s totemem
Počet stupňů: 3
Stupně znalosti:
  • 1. Dokážeš neuvěřitelné – umíš se proměnit v silné zvíře.
  • 2. Dokážeš se proměnit ve statné zvíře totemu. Své zvířecí tělo ovládáš bez potíží.
  • 3. Dokážeš se proměnit v jedinečné statné zvíře totemu. Ovládáš bravurně své zvířecí tělo.
  • Mechanismy:

  • 1. Proměna: Dovedeš se proměnit ve zvíře 5. úrovně. Požádej PJ, aby ti nadiktoval jeho charakteristiky. Samotná proměna probíhá velmi rychle, nicméně ti přinese postih -4 k BČ v daném kole. Zpětná proměna má podobná pravidla. Tvé šaty se samozřejmě neproměňují. Po proměně ve zvíře se vždy objevíš oblečený ve svých šatech, které na zvířecí tvar těla a velikost samozřejmě nepadnou, takže zpravidla dojde k jejich potrhání. Mnoho hraničářů proto nosí dlouhý široký plášť, pod kterým se před proměnu obnaží.

    Ve zvířecí formě zůstaneš po dobu Vol + 10×PX. Dále by sis měl obstarat jeden náhradní zkrácený deník a v něm mít vyplněné údaje zvířecí formy. Každé zranění, které obdržíš, si zapisuj jak do deníku zvířete, tak do svého deníku postavy. Jakmile v deníku zvířete nebo u postavy postoupíš na poslední řádek mřížky, okamžitě se vracíš do lidské podoby.

    Ve zvířecím těle umíš používat ze svých schopností pouze ty ze skupiny Spřízněnost s <třídou …>, Skrytí se, Ostražitost, Plížení, Základní orientace a Urči životní sílu.

  • 2. Proměna: Jak se tvé spojení s totemem sílí, sílí i proměna. 7. úroveň zvířete. Ovládání těla: Stejné jako první stupeň, ale navíc jsi schopen používat Uvolnění, Anatomii …
  • 3. Proměna: 9. úroveň.
    Ovládání těla: jsi schopen používat většinu svých schopností.
    Splynutí s totemem: Hraničář takřka splynul s Totemem. Po chvilce soustředění (+6, 2 kola) je schopen zjistit nějbližší příslušníky totemu a může s nimi na dálku komunikovat (například si je zavolat na pomoc), zrovna tak tě ale mohou jiní příslušníci totemu kontaktovat a o něco tě požádat. Zároveň jsi schopen se proměnit i bez fetiše.
Verze číslo 1.0 ze dne 20. 10. 2012

Další části:

Obecné úpravy

Nové obecné dovednosti

Upravené obecné dovednosti

Hraničář

Čaroděj

Theurg

Kněz

Zkušenosti

Úvodní stránka
Aktuality
 Dračí doupě
   Deník PJ
 Společenství
 Herní Svět
 Naše tvorba
 Úpravy pravidel
    Odkazy
  Vzkazník
              Zpět