Deník šíleného pána jeskyně

Bojovník

Bojovník získává na 1. úrovni +1 k Boji.

Myslím si, že relativní „slabost“ bojovníka sníží úprava bonusů u bojových dovedností (viz úpravy dovedností), zejména díky tomu, že bojovník dostává body do těchto dovedností navíc každou úroveň (=>nižší postihy).

Boj s kopím jednoručně

V PPH (edice A a B) jsou popsány zbraně na blízko, ale některým začala v tabulce vadit jedna drobná věc, a to, že tam není uvedeno nic o používání kopí jako jednoručních zbraní. A tak sem se na to kouknul a vymyslel jednoduché pravidlo pro boj s kopími či trojzubci jednoručně.

Kopí

Ve starověku byla kombinace kopí + štít velice obvyklá až klasická, tak proč ji nepoužívat i v DrD+?
Jednoduše zvedněte potřebnou sílu o +3 (v případě držení v nedominantní ruce o +5) a zároveň snižte kryt zbraně o 2.

Hole

I s holemi se dá bojovat jako s kopím (i jednoruč), i když uznejme není to ono — nicméně to jde, ale jejich zranění je stále typu D, potřebnou sílu pak zvedněte o +3 (v případě držení v nedominantní ruce o +5) a snižte kryt o 2 a ZZ snižte o 2.

Trojzubce

Při boji s trojzubci jednoruč, zvyšte potřebnou sílu o +4 a rovněž snižte kryt zbraně o 2.

Sudlicemi a halapartnami a obouručními řemdihy není možné bojovat jednoručně. Bojovat s halapartnou jednoručně, může tak možná nějaký velký obr (víc jak 5m) a asi by ji používal jako sekyru, a to ještě kdoví jestli.

Verze číslo 1.3 ze dne 20. 2. 2009

Zvětšování zranění odkrytím

Jistě jste při hře již zažili situaci, kdy se protivník odkryl jako nemotora, ale vy jste mu chtěli jen utnout ruku nebo zchromit nohu, jen ho nezabít.

Pokud se protivník odkryje více, než je zdrávo (o +6 než je nutné) a útočník může využít chvilkové nepozornosti svého soupeře a poškodit jej více, než obvykle.

Při zásahu do trupu si může útočník zvýšit udělené poškození o +1 při odkrytí větším než +6/+12/+18/+24.

Při zásahu do ruky nebo nohy uděluje útočník zvýšené poškození při odkrytí (celkovém) alespoň +12/+18/+24.

Při zásahu do hlavy uděluje útočník zvýšené poškození při celkovém odkrytí (tj. Útok-Obrana) +16/+22.

Poškození je vždy o +1 vyšší, za každou překonanou hranici odkrytí.

Příklad: Šermíř útočí 16 na proradného zloděje, který asi nedával zrovna pozor a brání se pouze 4. Rozdíl odkrytí je 12, což znamená, že šermíř může zaútočit na hlavu (ZZ +2 za útok na hlavu), ruce a nohy (ZZ +1 za překonání odkrytí +12) nebo do těla (ZZ +2 za překonání dvou úrovní odkrytí +6 a +12).

Verze číslo 1.0 ze dne 22. 12. 2015

Další části:

Obecné úpravy

Nové obecné dovednosti

Upravené obecné dovednosti

Hraničář

Čaroděj

Theurg

Kněz

Zkušenosti

Úvodní stránka
Aktuality
 Dračí doupě
   Deník PJ
 Společenství
 Herní Svět
 Naše tvorba
 Úpravy pravidel
    Odkazy
  Vzkazník
              Zpět