Deník šíleného pána jeskyně

Nová kouzla pro čaroděje

Kouzla

Zapalovač [Energetická] 1 [1]

+6Může sfouknout jen čaroděj
+9Čaroděje nepálí
+12Hoří i pod vodou
Vyvolání:+0
Dosah:0
Rosah:Jen čaroděj
Trvání:+16 (6 kol)

Zapalovač je jedno z triviálních kouzel - vytvoří jen plamínek na konci prstu (eventuelně hole, aj.). Sám o sobě není moc silný (ZZ -3), ale hodí se k zapalování svíček, ohně i na svícení, když ta svíčka není. Má několik výhod, jednak, jej může sfouknout jen čaroděj, pokud chce, jinak na něj může foukat jak chce (přikrytí, polití či zazemnění jej zdusí jako jiný ohýnek, ale nesfoukne jej vítr, byť se plamínek bude různě plápolat ve větru), na druhém stupni se o něj čaroděj nespálí a konečně na třetím stupni jej již ani voda neuhasí. Zapalovač své okolí zahřívá jen velice mírně (lhostejno zda vodu, vzduch, ...).

Autor: Gonzáles

Mráček neštěstí [Časoprostorová] 2 [4]

+16Drží se místa
+19Čaroděj může ovládat
+22Pronásleduje terč
Vyvolání:+6
Dosah:Dotek
Rosah:Viz popis kouzla
Trvání:+16 (6 kol)

Mráček neštěstí je život otravující kouzlo s víceúčelovým využitím. Kouzlo shromažďuje vodu, případně páru, z okolí do úhledného mráčku, který se objeví cca metr až 5 nad místem (obětí), na které byl seslán. V prvním kole se jen tvoří - nasává vodu z okolí - a v dalších kolech z něj prší kapky vody k zemi - déšť je tak silný kolik se mráčku podařilo sebrat z okolí vody. Může se tedy stát, že na poušti ani nekápne a u řeky je to úplná průtrž. Mráček je velký a tmavý podle objemu vody, kterou průběžně nasává, zhruba 0,5-1 metr v průměru.

Kouzlo je zajímavé také tím, že sílí spolu se sesilatelem. Čím vyšší je kvalita magenergie, z tím většího okruhu je schopno vodu hromadit. Zatímco s kvalitou 4 je schopno brát vodu ze vzdálenosti několika desítek metrů, u vyšší kvality magenergie se poloměr prodlouží až na stovky metrů. Mráček bere (teleportuje) vodu i z uzavřených lahví, studen s poklopem, aj., tak nějak poměrně. V případě nouze je schopný brát i jiné kapaliny. Pokročilí časoprostorový čarodějové či mistři, jsou schopni ovlivnit z čeho bude vodu (kapalinu) nasávat. Mráček znovu nesbírá vodu, kterou již vypršel.

Na prvním stupni je kouzlo schopno maximálně zalévat ředkvičky, protože se z místa nehne. Na druhém stupni je poslušno čarodějově vůli - zalévání je efektivnější (maximální rychlost = Int čaroděje + [stupeň časoprostorové magie], volné soustředění). A na třetím stupni je schopno i pronásledování (tzn. nevyžaduje čarodějovu pozornost), rychlost = 6 + Int čaroděje + [stupeň časoprostorové magie], navíc mění i výšku, aby terč co nejvíce zmokl (= zaleze i pod deštník).

Autor: Gonzáles

Plamenný pohled [Energetická] magů [kvalita]

náročnostnáročnost+6
náročnostnáročnost2+9
náročnostnáročnost3+12
Vyvolání:+0 (1 kolo)
Dosah:+12 (4 metry)
Rosah:Viz níže
Trvání:+0 (1 kolo)

Čaroději z očí vyšlehne plamen, který spálí cokoliv se mu dostane do cesty. Plamen má ÚČ podle síly kouzla (použijte pravidla pro střelecký souboj) a ZZ XYZ.

Od čarodějových očí vychází vychází plamen zabírající oblast velikou jako jeho oči, který se pomalu rozšiřuje do konečné velikosti plus mínus kruhu o poloměru čtvrt metru (-12). Kouzelník během trvání kouzla nevidí svýma očima, ale plamen jej nespálí.

Autor: Gonzáles

Host do domu, hůl do ruky* [časoprostor] 4 magy [4]

+18pouze čarodějova zbraň
+21dohled
+24znalost
Vyvolání:+0
Dosah:podle stupně náročnosti
Rosah:1 zbraň
Trvání:ihned

Teleportuje čaroději do volné ruky nebo blízko k němu jeho oblíbenou zbraň. Na druhém stupni obtížnosti to může být libovolná zbraň, ale čaroděj ji musí přímo vidět (alespoň část). Na třetím stupni náročnosti to může být libovolná zbraň, kterou čaroděj zná nebo se s ní důkladně seznámitl v minulé hodině. Pokud má čaroděj vyšší iniciativu než útočník, stihne se krýt se zbraní ještě v témže kole.

Autor: Gonzáles

Úder blesku [energetika] 2 magy [3]

+12Síla kouzla = +3
+18Síla kouzla = +9
+24Síla kouzla = +15
Vyvolání:+0
Dosah:+23
Rosah:čaroděj
Trvání:ihned

Po čaroději začnou přejíždět během vyvolávání slabé výboje, které se začínají koncentrovat do ruky (či hole), ze které je čaroděj vystřelí jako svazek různě se klikatícího shluku výbojů. Při zásahu tyto výboje zraní. Zranění je typu -Z. Barva výbojů je dle přání čaroděje, ale vždy pro všechny stejná.

Bojové charakteristiky jsou následující:

Úder blesku PS – Útočnost 5 ZZ * Typ -Z Dostřel **

*) Podle Síly kouzla
**) Podle Dosahu kouzla

Autor: Gonzáles

Tenata [materie] 3 magy [3]

+13Síla kouzla = +2
+16Síla kouzla = +4
+19Síla kouzla = +6
Vyvolání:+0
Dosah:+26
Rosah:1 tvor
Trvání:+16 (6 kol)

Čaroději z prostoru mezi roztaženými rukama vylétne jemná síťka, která se pokusí ohleduplně omotat terč. Pro trefu se použijí obvyklá pravidla pro střelbu. Používá se k lovení ptactva, drobné zvěře či pacifikaci dítek a slabších hobitů. Tenata jsou výjimečná tím, že se umí zvětšit podle velikosti terče i za letu. Samo omotání probíhá velice rychle a jediná možnost jak se mu vyhnout je, že se čaroděj netrefí. Oběť se však může pokusit roztrhat Tenata v kole následujícím (použije akci xxx) a hodí si Síla + 2k6+ nevyprostil se – Síla kouzla – vyprostil se. Pokud se nevyprostí, může se o to pokoušet každé kolo. Zároveň, pokud má oběť Tenat sílu o +3 vyšší než je síla kouzla, nemusí si házet ani na roztrhání Tenat věnovat jakoukoliv akci. Pokud je oběť chycena nemůže dělat jinou fyzickou aktivitu než se pokoušet vymanit se z Tenat, uhýbat (pouze uhnutím s postihem -4 k OČ), či měnit polohu (pokud to lze). Smysly, schopnost mluvit či využívat jakoukoliv schopnost při níž není třeba pohybu lze vykonávat.

Čaroděj xXX chce chytit malého ptáčka zvonka, aby měl dárek pro svou milou, a sešle proto Tenata. Tenata letí a vypadají spíše jako děravý kapesník 20x20 cm. Žel zrovna tou dobou se rozhodli bojovníci YYY a ZZZ pro běžecký závod, vběhnou mu do trasy, vyplaší zvonka, Tenata se najednou zvětší na neuvěřitelných 250x200 cm a zamotají jak na potvoru YYY, který vběhl Tenatům do cesty a je naštvaný protože prohrál, a protože má sílu +10, ani se nezastaví a jde XXX vysvětlit, že není žádný blbý pták.

Na Tenata se pohlíží jako na střelnou zbraň s následujícími parametry:

Tenata Útočnost 8, Potřebná síla -, ZZ – Typ –; Dostřel: *

*) Podle Dosahu kouzla

Autor: Gonzáles

Levitace* [časoprostor] 3 magy [5]

+18Síla kouzla = +3
+21Síla kouzla = +6
+24Síla kouzla = +9
Vyvolání:+0
Dosah:dotek
Rosah:1 tvor, předmět a podobně
Trvání:+36 (10 minut)

Levitace, jak už název napovídá, je levitační kouzlo s Nosností +30, pracující na principu ohýbání prostoru. Kouzlo dokáže pohybovat se osobě svévolně prostorem – jako by na ní nepůsobila gravitace – s tím, že svůj směr a rychlost letu dokáže ovládat.

Předměty či další osoby, které by chtěl čaroděj přenášet, se musí vejít do Nosnosti kouzla (+30). Rychlost letu je dána psychickými vlastnostmi postavy a Síly Levitace.

Rychlost letu = Vol + Int + Síla kouzla

Autor: Gonzáles

Vykosťovák* [Vitální] 7 [13]

+30Poloviční vykostění
+33Většinové vykostění
+36Celkové vykostění
Vyvolání:+6
Dosah:+26
Rosah:1-3 tvorové
Trvání:Ihned

Autor: Gonzáles

Mágův velký mix* [Vitální] 5 [12]

+28+46 (200 m)
+31+60 (1 km)
+34Dohled
Vyvolání:+6
Dosah:Dle síly kouzla
Rosah:1 tvor
Trvání:Ihned

Toto kouzlo vytvoří kolem zvolené příšery jakýsi žlutý mlhovinový opar a posléze zcela náhodně prohodí umístění všech molekul těla. Po skončení kouzla se na místě, kde dříve bývala příšera, zpravidla objeví hromádka třesoucího se bílkovinného rosolu.

Převzato (nápad i text) ze starého Dračího doupěte.

Bojové oko* [Investigativní] 5 [7]

+20+2
+23+4
+26+6
Vyvolání:+0
Dosah:0
Rosah:1 tvor
Trvání:+30 (10 minut)

Dodává čaroději velké množství dodatečných informací o dění na bojišti, informace jsou podávány barevným zvýrazněním pohybujících se osob, věcí, předmětů. Čaroděj získá bonus k BČ rovný síle kouzla, a bonus k OČ a ÚČ o velikosti síla kouzla / 3.

Zpočátku však jsou nové vjemy matoucí a zahlcující myšlení, zejména prvních pár seslání, než si čaroděj zvykne. Terč musí mít inteligenci minimálně stejnou nebo vyšší než je síla kouzla, jinak získá postihy ke všem hodům založených na Obr, Zrč a Int a z nich vycházejících hodů o velikosti síla kouzla – inteligence terče. Pokud by měl být čaroděj překvapen, má bonus o velikosti síly kouzla k případnému hodu (asi jako zloděj).

Autor: Gonzáles

Náplast s obrázkem [Vitální] 2 [1]

+10+2
+13+4
+16+6
Vyvolání:+0 (1 kolo)
Dosah:Dotek
Rosah:1 tvor
Trvání:+36 (10 minut)

Tímto kouzlem dokáže čaroděj zastavit krvácení tím, že sníží velikost postižení až o sílu kouzla. Kouzlo vzniklo jako obrana proti kouzlu Nech rány krvácet, ale s úspěchem se dá použít i proti kouzlu Krvácej z očí.

Toto kouzlo funguje na jednoduchém principu asi jako obyčejná náplast na malé říznutí nožem. Obalí terč kouzla jakousi pružnou, neviditelnou látkou, která zabraňuje krvácení a tím i zranění krvácením způsobené. Na jakákoliv jiná zranění nemá vliv, terči kouzla je tedy možné useknout ruku, ten bude zraněn, bude ho to bolet, jen nevykrvácí...

Autor: Gonzáles

Bolístka* [Vitální] 4 [5]

náročnost+2
náročnost2+4
náročnost3+6
Vyvolání:+6 (2 kola)
Dosah:Dotek
Rosah:1 tvor
Trvání: +16 (6 kol), nelze prodlužovat

Bolístka je prvním kouzlem, které je schopno během krátké doby léčit fyzické zranění. Čaroděj se musí dotknout místa, které má být vyléčeno. Bolístka dokáže vyléčit pouze běžná mechanická (dosud) neošetřená zranění. Nedokáže zastavit krvácení, ani zacelovat velká zranění ani jakákoliv zranění způsobená živly či psychickým útokem.

Terč si hodí na bolest po skončení kouzla, nedostal-li se jeho působením do prvního řádku. Životy přibývají postavě postupně během 6 kol, kdy kouzlo léčí, nikoliv skokově. Během léčení místo pálí a svědí.

Autor: Gonzáles

Podpoř regeneraci* [Vitální] 3 [4]

+14+2
+17+4
+20+6
Vyvolání:+12 (4 kola)
Dosah:Dotyk
Rosah:1 tvor
Trvání:+73 (12 hodin)

Kouzlo podpoří regenerační schopnosti těla, což se projeví jako zvýšená síla léčení po dobu 12 hodin. Protože však kouzlo nepůsobí celý den, přičti k Síle léčení jen polovinu Síly kouzla.

Autor: Gonzáles

Zregeneruj* [Vitální] 5 [7]

+20+4
+23+8
+26+12
Vyvolání:+12 (4 kola)
Dosah:Dotyk
Rosah:1 tvor
Trvání:+73 (12 hodin)

Terč zalije příjemný pocit tepla a v místech zranění cítí svrbění a brnění jak kouzlo znatelně posílilo regenerační schopnosti těla, což se projeví jako zvýšená síla léčení po dobu 12 hodin. Protože však kouzlo nepůsobí celý den, přičti k Síle léčení jen polovinu Síly kouzla. Navíc sníží velikost případného krvácení o 2.

Autor: Gonzáles

Krollí krev* [Vitální] 6 [12]

+29+12
+32+18
+35+24
Vyvolání:+12 (4 kola)
Dosah:Dotyk
Rosah:1 tvor
Trvání:+73 (12 hodin)

Krollí krev zcela zásadně zvedne regenerační schopnosti těla terče, zranění se pomalu ale jistě sama zavírají a terči se uleví, což se projeví jako zvýšená síla léčení po dobu 12 hodin. Protože však kouzlo nepůsobí celý den, přičti k Síle léčení jen polovina Síly kouzla.

Kouzlo terči navíc sníží velikost případného krvácení až o 6 a sílu případné bolesti až o 3.

Autor: Gonzáles


Další části:

Obecné úpravy

Nové obecné dovednosti

Upravené obecné dovednosti

Bojovník

Hraničář

Theurg

Kněz

Zkušenosti

Bestiář

Úvodní stránka
Aktuality
 Dračí doupě
   Deník PJ
 Společenství
 Herní Svět
 Naše tvorba
 Úpravy pravidel
    Odkazy
  Vzkazník
              Zpět