Deník šíleného pána jeskyně

Formule pro theurga

Dodělat, dovyznačit a dopsat

Formule berou v potaz pravidla Dračí Doupě Plus edice B (v závorce u Profilu jsou další dodatky z doplňků k theurgovy od někoho z RPGFóra - tuším Pecy, Romika nebo Grana, fakt ale nevim).

Magnetismus

Předpis
Sféra:II
Vyvolání:+40
Profil:Mod-, Uv-, Zam-, (Zvuk-, Efekt-, Poz-, Tep-)
Druh:Prostý
Náklonnost:-1
Vol:+4
Náročnost+3+10/+3
Poloměr:-6+1/+1
Doba trvání:+0+1/+2
Síla:+3+1/+2
Forma:Nepřímá, Plošná, Nehmotná, Neviditelná
RysySféraNáklonnost
Odpuzovač:+3
Nekovy:+6
Živé:+12
Popis
Magnetismus je formule, jež v základním tvaru přitahuje pouze železné předměty, respektive jiné kovové předměty. Podobně jako Bariéra je to plošné kouzlo, kdy přitažlivá síla vychází jen z tenké blanky v prostoru. Uvnitř kulové plochy (v základním tvaru) přitažlivé síly nepůsobí, ani plocha není nijak odolná proti vniknutí předmětů, respektive jakožto nehmotná se o nic takového nepokouší - nemá to na rozdíl od Bariéry v popisu práce, proto se přitáhnutý předmět přitáhne až do středu kulové plochy (obvykle velkou rychlostí). Protože uvnitř opět nepůsobí přitažlivá síla, začne padat k zemi a jakmile se opět dostane do působnosti kouzla, opět začne být přitahován – proto bude přitahovaný předmět komicky poskakovat v prostoru. Předmětů samozřejmě může být víc.
Poloměr
Ukazuje, jak daleko od epicentra se bude Magnetismus rozprostírat. Magnetismus vytvoří kulovou plochu, jejíž povrch je vzdálen od epicentra na tento zadaný poloměr.
Síla

Touto silou bude se Magnetismus pokoušet přitahovat předdefinované předměty. Vztah pro přitáhnutí předmětu nebo osoby, která nevzdoruje je následující: Síla - vzdálenost (*2?) proti Hmotnosti ; Síla – Vzdálenost proti Hmotnosti

Přitáhnutí předmětu, který není volný či jej někdo drží: Síla - vzdálenost (*2?) proti Hmotnost předmětu + Síla předmět držící ; Síla – Vzdálenost proti Hmotnosti postavy + 2k6+

Přitáhnutí vzdorující postavy: Síla – vzdálenost (*2?) proti Hmotnosti postavy + Síle + 2k6+

Rychlost jakou je předmět přitahován, je pak rozdíl mezi: Sílou kouzla – vzdálenost (*2?) – opravy za terén ; Rychlost přitažení = Síla – Vzdálenost proti Hmotnosti předmětu – Opravy za terén + 2k6+

Opravy za terén určí PJ, obvykle se jedná o neschůdnost cesty. Nemusí však být vždy záporné (leštěný mramor politý olejem, po kterém je přitahována postava), pak bude rychlost vyšší.

Chceme-li určit, za jak dlouho bude předmět přitáhnut, pak Rychlost přitažení – Vzdálenost.

Je-li zapřen a očekává ránu – HmP ℗ Síla + 5 + 2k6+ upadl ~ síla úderu + 2k6+ ~ neupadl

℗ = plus v kroužku

Hmp + 2k6+ upadl ~ Síla magnetismu – vzdálenost ~ neupadl

Upadl je odhozen: Vzdálenost = Síla magnetismu + (výška terče – hod na odolání)

Maximální dosah je Síla+6.

Pokud osoba vzdoruje a Magnetismus náhle skončí, může přepadnout na opačnou stranu (není-li vytahována do vzduchu).

Odpuzovač
Formule místo přitahování, odpuzuje. Vztahy jsou potom obrácené.
Nekovy
Pokud nastavíme Hlídačem nějaký parametr, např. přitahuj dubové listí, pak formule nebude fungovat, protože není postavena na přitahování nekovů, to však s tímto parametrem není problém. Poté formule akceptuje cokoliv.
Živé
Formule je v základu stavěná na přitahování (odpuzování) kovů, ale dá se vylepšit i k přitahování živých bytostí (použije se přímo rys Živé, rys Nekovy současně s rysem Živé použijeme pouze tehdy, když má Magnetismus přitahovat zároveň živé bytosti i předměty).
Hlídač
Hlídačem lze formuli zadat přitahování naprosto čehokoliv, jen u různých abstraktních pojmů jako jsou láska, vítr a podobně vznikne kouzlo k ničemu (viz popis modifikátoru Hlídač). Pozor, pokud Hlídač nastavíme pouze na hodnotu zbraně, pak bude přitahovat pouze železné zbraně, zbroje, přezky u opasků nechá na pokoji. Nastavíme-li Hlídač na hodnotu vzduch, získáme funkční ventilátor.
Příklad (nutno dodělat)
Vhodně upravenou formuli lze použít k potápění lodí (vytahání hřebů), odpalování projektilů na nepřítele či jako obrané pole před nepřítelem. Původně jsem chtěl zahrnout do výpočtu i hmotnost přitahovaných předmětů/osob, ale to by vztahy ještě zesložitilo. Použití: Sběr čehokoliv (pozor, nerosty z horniny to nevytáhne – jsou moc pevně zaklíněné v podloží), ventilátor (přitahování vzduchu + uvolnění+teplota – sněžné dělo?), jemný selektivní nástroj, nástroj úchylů (strhávání šatů), vířivka, mučící nástroj, „odpalování“ projektilů na nepřítele, zbavení nepřátel zbraní, zbrojí, naopak odpuzování nepřátel, odplevelování polí, vodotrysk, …

Další části:
Úvodní stránka
Aktuality
 Dračí doupě
   Deník PJ
 Společenství
 Herní Svět
 Naše tvorba
 Úpravy pravidel
    Odkazy
  Vzkazník
              Zpět